Bevallen hoef je niet leren, dat doet je lichaam vanzelf. Je kunt wel leren wat je kunt doen om het te laten gebeuren.

Zwanger zijn is een bijzondere tijd.

 

Fysiek en mentaal maak je allerlei veranderingen door. Jij  hebt in deze tijd de zorg jezelf en voor jouw kindje Daarom mogen vrouwen, zeker in deze periode zichzelf niet vergeten en goed voor zichzelf zorgen. Tijd voor jezelf, een moment van ontspanning is dan geen overbodige luxe.

Wanneer kun je beginnen met zwangerschapsyoga? 

Je hoeft geen ervaring te hebben met yoga om te beginnen met zwangerschapsyoga. 
Vanaf 12 weken kun je instromen. Begin als het kan voor de 20ste week, zodat je voldoende de tijd hebt om alle ademoefeningen je eigen te maken.  Je kunt tot aan het eind van jouw zwangerschap meedoen met zwangerschapsyoga. 

Yogalessen bij Muchilinda  

Zwangerschapsyoga bij Muchilinda is een doorlopende cursus waarin steeds een aantal thema’s, die tijdens de zwangerschap centraal staan aanbod komen. Door de herhaling ontstaat verdieping. Een ademoefening, die je in week 24 oefende word in week 34 weer heel anders ervaren. Ook sluit ik nauw aan bij jouw vragen en wat jouw bezighoudt en tegenkomt in de zwangerschap. Het is dus geen vastomlijnde cursus van A naar B. 

Zwanger zijn vol overgave aan dat wat de natuur van je vraagt.

Wat komt er aanbod ? 

-Ontspanningsoefeningen. Door deze (yoga)oefeningen wordt je je bewust welke spieren jij in het lichaam vaak onbewust aanspant. Tijdens deze oefeningen gaan we de spieren bewust aanspannen om zo ook de spieren te laten ontspannen. Bijkomstig effect dat dit voor veel verlichting  zorgt tijdens de zwangerschap.

-Ademoefeningen. In de zwangerschap wordt je ademruimte steeds kleiner. Tijdens de yogalessen wordt je je bewust van de adem en leer je op een ontspannen manier te ademen. Door bewust bezig te zijn met de ontspannen adem, wordt het op ten duur een gewoonte en tegen de tijd dat je gaat bevallen is de ontspannen adem zo natuurlijk dat je tijdens het opvangen van de weeën de adem kunt controleren. Een rustige, gecontroleerde adem geeft je houvast tijdens het opvangen van de weeën. 

 -Bewust beleven van de zwangerschap Zwangerschapsyoga draait nooit alleen om de bevalling. De 9 maanden zwanger zijn vliegen om, terwijl het een heel bijzonder en uniek moment in elk vrouwenleven is. Door bewust stil te staan bij jouw zwangerschap en jouw kindje maak je van jouw zwangerschap een unieke ervaring waar je met veel plezier op kan terug kan kijken. Al tijdens de zwangerschap kun je al contact maken met jouw kindje. 

-Oefeningen voor het opvangen van de verschillende soorten weeën. -Er zijn tal van manieren hoe jij met de weeën kan omgaan. Door tijdens de zwangerschap verschillende manieren te ervaren, kies je tijdens jouw bevalling intuïtief welke houdingen voor jouw op dat moment het beste passen. 

Tijdens de yogalessen ontvang je hand-outs met de yogahoudingen, adem- en ontspanningsoefeningen. Zo kun je thuis alles rustig doornemen en oefenen. 

Voor meer informatie of het aanmelden voor een proefles ?

Vul het contactformulier in of mail naar linda@muchilinda.
Bellen mag ook: 013-7855567 of 06-54344508

 

Follow Us